Vatten

5 augusti 2008

Vår kropp består av ca 70% vatten, hjärnan består av hela 85% vatten! Inte konstigt att man mår bra av att regelbundet dricka vatten. Jag har börjat dricka vatten oftare och ser till att ha det tillgängligt överallt. Jag har alltid ett stort glas med vatten när jag arbetar, sitter framför datorn och på mitt nattduksbord vid sängkanten. När jag går ut tar jag ofta med mig en 0,5 liters flaska fylld med vatten. Jag märker stor skillnad av att regelbundet dricka vatten. Det är inte så att jag dricker stora mängder, men ett par klunkar då och då under dagen.

Eftersom vi nästan fysiskt sett mest är vatten är det inte konstigt att jag märker stora förändringar när jag dricker vatten regelbundet.

Här är en del positiva effekter jag har märkt sedan jag börjat dricka vatten oftare:
  • Mental skärpa och klarhet: Min tankeverksamhet känns friskare och klarare, lättare att fatta kloka beslut. Effektiviteten ökar.
  • Fysisk friskhet: Kroppen känns gladare och mer energisk. Det är otroligt hur mycket mer energi man får av att bara dricka mer vatten!
  • Förbättrad sömn: Har kommit fram till att ofta kan sömnsvårigheter bero på vätskebrist i kroppen. Om jag dricker några klunkar vatten innan jag går och lägger mig somnar jag lättare och sover mer harmoniskt.

Ett glas vatten vid sängkanten är alltid bra att ha

Tips:

Prova drick vatten lite oftare, då och då när du har möjlighet och se effekterna!

4 kommentarer:

Anonym sa...

blir du inte pissnödig, Slem? :P

Mathias sa...

Nej, det gäller att balansera hur mycket man dricker innan man går och lägger sig. Några klunkar brukar inte vara något problem :)

Magnus Andersson sa...

Vatten kommer att bli dyrare än guld i framtiden tror jag.

Anonym sa...

Ah vatten är skitbra!

Skicka en kommentar