Din energi väcker andras

27 mars 2010

När jag arbetade på fritids kom jag in i ett rum. Jag var glad för ingenting och log för ingenting. Jag fick ögonkontakt med ett barn som efter någon sekund log och sken tillbaka och frågade: "Vad är det?". Jag svarade: "Jag vet inte". Det var en stund vi tillsammans upplevde en expansion av glädje.

Vår energi påverkar andra och vår omgivning. Situationen jag var med om visar tydligt hur vi sprider vår egen energi vidare genom att väcka andras. Detta gör vi hela tiden oavsett hur vi är eller vad vi gör. Vi skickar ut osynliga signaler till alla i vår omgivning. Man behöver inte le för att göra det, det sker automatiskt alltid. Hela spektrat av energi är inkluderat vilket också kan vara negativ. Människor dras ofta till de som har matchande energi; det känns hemma. Det är därför man kan känna direkt när man träffar en ny människa om man tycker om den eller ej. Det är inte bara vårt mentala prat som talar till varandra. Hela vår utstrålning och vårt hjärta för en osynlig dialog till alla i vår närhet hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar